REGULAMIN ORGANIZACYJNY HRUBIESZOWSKIEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ IM. ST. STASZICA W HRUBIESZOWIE
Załącznik do Uchwały nr 27/2018
Rady Nadzorczej z dnia 18 grudnia 2018 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY HRUBIESZOWSKIEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ
IM. ST. STASZICA W HRUBIESZOWIE
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Regulamin niniejszy określa podstawowe obowiązki i uprawnienia osób kierujących wykonywaniem zadań Spółdzielni jako zakładu pracy w ramach struktury organizacyjnej zatwierdzonej przez Radę Nadzorczą oraz podział zadań na poszczególne komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy.
§ 2
Ilekroć w dalszej treści jest mowa o:
-
Spółdzielni, należy przez to rozumieć Spółdzielnię Mieszkaniową im. St. Staszica w Hrubieszowie.
-
Zarządzie, należy przez to rozumieć Zarząd Spółdzielni.
-
Prezesie Spółdzielni, należy przez to rozumieć osobę powołaną przez Radę Nadzorczą do kierowania działalnością Spółdzielni jako zakładu pracy.
-
Organach Spółdzielni, należy przez to rozumieć organy powołane na podstawie przepisów Prawa spółdzielczego i Statutu Spółdzielni.
-
Kierownikach, należy przez to rozumieć osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy na stanowiskach kierowników komórek organizacyjnych, a w odpowiednim zakresie, również osoby zajmujące samodzielne stanowiska pracy.
-
Statucie, należy przez to rozumieć Statut Spółdzielni Mieszkaniowej im. St. Staszica w Hrubieszowie uchwalony przez Walne Zgromadzenie i wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego /Rejestr Przedsiębiorców/.
§ 2
Dla realizacji swojej działalności Spółdzielnia może:
-
Prowadzić działalność inwestycyjną.
-
Nabywać potrzebne jej tereny na własność lub w użytkowanie wieczyste.
-
Zarządzać innymi nieruchomościami, na podstawie umów zawartych z właścicielami tych nieruchomości.
-
Wydzierżawiać lub zbywać grunty stanowiące jej własność albo będące w jej użytkowaniu wieczystym, a także wynajmować, wydzierżawiać i zbywać lokale stanowiące jej własność.
-
Zaciągać kredyty na realizację przedsięwzięć inwestycyjno - budowlanych Spółdzielni, przy czym koszty budowy obciążają związanych umową członków.
-
Prowadzić działalność społeczną, oświatową i kulturalną na rzecz członków i ich rodzin.
-
Prowadzić działalność gospodarczą związaną bezpośrednio z realizacją celów określonych w Statucie, na zasadach wynikających z odrębnych regulacji prawnych.
§ 3
Spółdzielnia realizuje swoje statutowe zadania siłami własnymi lub zleca ich wykonanie innym jednostkom gospodarczym. Zlecenie wykonania określonych zadań innym podmiotom gospodarczym nie zwalnia kierownictwa Spółdzielni z odpowiedzialności za prawidłowe ich wykonanie.
§ 4
Dla realizacji zadań siłami własnymi Spółdzielnia zatrudnia pracowników i organizuje ich pracę w ramach zatwierdzonej przez Radę Nadzorczą struktury organizacyjnej.
ORGANIZACJA I KIEROWNICTWO
§ 5
-
Zarząd składa się z 2 – 4 członków, w tym Prezesa, jego Zastępcy i dwóch nieetatowych członków Zarządu, wybieranych zgodnie z postanowieniami ustaw i Statutu Spółdzielni przez Radę Nadzorczą.
-
Zarząd kieruje działalnością Spółdzielni oraz reprezentuje ją na zewnątrz; podejmuje decyzje we wszystkich sprawach niezastrzeżonych w ustawie lub Statucie innym organom Spółdzielni.
-
Sprawy zastrzeżone do kolegialnej decyzji Zarządu określa Statut Spółdzielni i Regulamin Zarządu uchwalony przez Radę Nadzorczą, który zawiera również tryb obradowania i podejmowania uchwał oraz normuje inne sprawy organizacyjne Zarządu.
§ 6
Spółdzielnię pod względem organizacyjnym tworzą:
-
Prezes Zarządu - P
-
Z-ca Prezesa Zarządu - ZP
-
Działy:
-
Dział Finansowy: - DF
-
Główna księgowa: - GK
- pracownicy ds. finansowo-ksiegowych,
- pracownik ds. windykacji. - DW
-
-
b) Dział Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi: - GZM
-
Kierownik GZM:
- Administratorzy:
-
Sprzątaczka,
-
Gospodarze posesji,
- Majster elektryków:
-
-
-
-
Elektrycy,
-
-
-
- Majster budowlany:
-
-
-
-
Hydraulicy,
-
Robotnicy,
-
-
-
- Sprzątaczka
c) Stanowiska samodzielne:
-
Stanowisko ds. kadr, sekretariatu i spraw samorządowych, - DK
-
Stanowisko ds. członkowsko-mieszkaniowych i odrębnej własności,- DC
-
Pracownik ds. BHP i p.poż.
-
Inspektor ds. technicznych oraz termomodernizacji
-
Pracownik ds. SKK ,,Słoneczko"
-
Sprzątaczka
§ 7
-
Prezes Spółdzielni kieruje w ramach uchwał Zarządu, bieżącą działalnością gospodarczą Spółdzielni. Zadania swoje wykonuje przy pomocy Zastępcy oraz członków Zarządu. Nie wyłącza to uprawnień Zarządu do podejmowania uchwał w każdej sprawie dotyczącej bieżącej działalności Spółdzielni.
-
Prezes Spółdzielni, w ramach ogólnego kierownictwa i nadzoru nad realizacją zadań:
-
wydaje dyspozycje i polecenia Zastępcy, członkom Zarządu odnośnie sposobu wykonywania powierzonych zadań,
-
koordynuje przygotowanie projektów planów gospodarczych i finansowych oraz nadzoruje ich realizację,
-
sprawuje ogólny nadzór nad celowym i efektywnym wykorzystywaniem środków finansowych,
-
kieruje wdrażaniem najbardziej efektywnych form i metod wykonywania zadań,
-
dokonuje prawidłowego doboru kadr i kształtuje politykę płacową w ramach środków przewidzianych w planach finansowo – gospodarczych uchwalonych przez Radę Nadzorczą,
-
organizuje skuteczną kontrolę i nadzór nad:
-
realizacją zadań przez komórki,
-
wykonywaniem uchwał organów Spółdzielni,
-
przestrzeganiem w Spółdzielni ogólnie obowiązujących przepisów oraz postanowień statutu, regulaminów i instrukcji wewnętrznych.
-
współdziała z zakładowymi organizacjami związkowymi w zakresie spraw pracowniczych,
-
przyjmuje skargi na działalność komórek organizacyjnych i pracowników Spółdzielni,
-
współdziała z organami Spółdzielni w realizacji zadań oraz zapewnia ich obsługę,
-
reprezentuje Spółdzielnię na zewnątrz w zakresie realizacji bieżących zadań gospodarczych Spółdzielni.
§ 8
-
Zastępca Prezesa oprócz udziału w pracach Zarządu kieruje i nadzoruje całokształtem spraw dotyczących spraw związanych z działalnością ekonomiczno – finansową wszystkich jednostek organizacyjnych Spółdzielni zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
Zastępuje Prezesa w czasie jego nieobecności.
-
Zabezpiecza terminowe opracowywanie planów i sprawozdawczości w zakresie swego działania.
-
W szczególności do zadań i kompetencji Zastępcy Prezesa należy:
-
reprezentowanie Spółdzielni wobec organów administracji państwowej oraz jednostek gospodarczych w sprawach dotyczących nadzorowanego pionu,
-
spełnianie funkcji przełożonego w podległym pionie,
-
organizacja i nadzór nad prowadzeniem rachunkowości Spółdzielni, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
-
przygotowanie raportów i analiz finansowych na potrzeby Zarządu,
-
monitorowanie zmian prawa podatkowego i finansowe,
-
wydawanie dyspozycji i podejmowanie wiążących decyzji w zakresie realizacji zadań w nadzorowanym pionie,
-
podejmowanie niezbędnych czynności organizacyjnych, inicjatyw i środków zabezpieczających pełną realizację zadań Spółdzielni i nadzorowanej komórki,
-
nadzór nad podziałem zadań pomiędzy pracowników nadzorowanej przez siebie komórki organizacyjnej,
-
kształtowanie gospodarki finansowej Spółdzielni, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
-
nadzór nad terminowym i prawidłowym sporządzaniem sprawozdań, informacji i analiz z zakresu gospodarki ekonomiczno – finansowo – księgowej,
-
analiza gospodarki finansowej Spółdzielni,
-
dokonywanie oceny pracy Głównego księgowego oraz wnioskowanie dla niego awansów, przeszeregowań, nagród i kar,
-
informowanie pozostałych członków Zarządu o ważniejszych sprawach i podejmowanych przedsięwzięciach w zakresie nadzorowanej działalności i zagadnień,
-
współpracy z Radą Nadzorczą oraz jej komisjami w zakresie spraw ekonomiczno – finansowo – księgowych.
-
§ 9
-
Prezesowi, Zastępcy Prezesa podlegają bezpośrednio:
-
Kierownik wieloosobowej komórki organizacyjnej (działu) oraz Główny księgowy.
-
Pracownicy zatrudnieni na samodzielnych stanowiskach pracy.
-
Pozostali pracownicy podlegają służbowo bezpośrednio Kierownikowi działu lub Głównej księgowej.
-
§ 10
-
Kierownicy komórek organizacyjnych (działów) kierują wykonaniem powierzonych im zadań wg zasady jednoosobowego kierownictwa i odpowiedzialności za wyniki pracy.
-
W razie pilnej potrzeby, Prezes, Zastępca Prezesa, w sprawach finansowych może wydać pracownikowi polecenie załatwienia sprawy z pominięciem bezpośredniego przełożonego. W takim przypadku, pracownik obowiązany jest załatwić sprawę, a o otrzymanym poleceniu poinformować bezpośredniego przełożonego – niezwłocznie, gdy tylko będzie to możliwe.
-
W czasie nieobecności Kierownika, obowiązki jego pełni pracownik wyznaczony przez Prezesa Spółdzielni.
-
Kierownicy organizują wykonanie zadań wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów, statutu, regulaminów i instrukcji wewnętrznych oraz uchwał i decyzji organów Spółdzielni.
-
Kierownicy jako organizatorzy wykonania zadań:
-
ustalają w miarę potrzeby aktualizują, w uzgodnieniu z nadzorującym członkiem kierownictwa Spółdzielni, szczegółowe zakresy zadań, obowiązków i odpowiedzialności pracowników oraz wręczają je każdemu pracownikowi za pokwitowaniem,
-
wyznaczają zastępstwa pracowników czasowo nieobecnych,
-
przekazują właściwym pracownikom otrzymane do załatwienia sprawy oraz korespondencję w celu jej opracowania,
-
wydają pracownikom polecenia oraz udzielają wskazówek odnośnie do sposobu i terminu załatwienia przekazanych spraw,
-
rozliczają pracowników z wykonania zadań i załatwienia spraw,
-
współdziałają z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie, w jakim opracowywane w ich komórkach sprawy wchodzą również w zakres działania innych komórek organizacyjnych oraz kancelarią prawną.
-
-
Kierownicy obowiązani są opracowywać dla potrzeb Spółdzielni sprawozdania, informacje, projekty regulaminów, umów i instrukcji oraz inne materiały dotyczące zakresu działania danej komórki organizacyjnej.
-
Kierownicy przygotowują i wnoszą na posiedzenia Zarządu projekty załatwiania spraw, w których podejmowanie decyzji należy do kompetencji Zarządu.
-
Kierownicy obowiązani są współdziałać z właściwymi komisjami Rady Nadzorczej w zakresie określonym w statucie oraz odpowiednich regulaminach, a w szczególności:
-
udzielać niezbędnych i wyczerpujących informacji dotyczących realizowanych zadań,
-
przedstawiać określone sprawy do zaopiniowania.
Do obowiązków kierowników należy zapewnienie przestrzegania przez pracowników postanowień ogólnie obowiązujących przepisów oraz wewnętrznych regulaminów i instrukcji, a w szczególności w zakresie:
-
Porządku i dyscypliny pracy.
-
Zasad BHP i p.poż.
-
Zachowania tajemnicy państwowej i służbowej.
-
Prawidłowego postępowania z aktami służbowymi.
-
Ochrona danych osobowych, którymi dysponuje Spółdzielnia.
-
Dbanie o zgromadzoną dokumentację w archiwum.
§ 11
-
Kierownicy uprawnieni są do:
-
podejmowania decyzji w sprawach pracowniczych, w zakresie ustalonym regulaminem pracy,
-
podpisywania pism kierowanych do innych komórek Spółdzielni oraz opracowań i pism kierowanych do kierownictwa spółdzielni lub Zarządu.
-
udzielania informacji i wyjaśnień uprawnionym organom i instytucjom w sprawach wchodzących w zakres ich działania,
-
podpisywania dokumentów obrotu materiałowego oraz dokumentów finansowo- księgowych na zasadach określonych w instrukcji obiegu tych dokumentów.
-
Szczególne uprawnienia kierowników oraz samodzielnych specjalistów, którym Zarząd udzielił pełnomocnictwa do dokonywania czynności prawnych określonego rodzaju, określone są w uchwałach o udzielaniu pełnomocnictwa.
§ 12
-
Do obowiązków pracownika należy:
-
Zapoznanie się ze schematem organizacyjnym Spółdzielni, obiegu dokumentów i sposobu załatwiania spraw.
-
Przestrzeganie działania zgodnego z przyznanymi kompetencjami.
-
Rzetelne wykonywanie zadań wyznaczonych przez przełożonego.
-
Przestrzeganie przepisów porządku i dyscypliny pracy, zasad BHP i p.poż.
-
Celowe i racjonalne dysponowanie środkami znajdującymi się w dyspozycji pracownika.
-
Zgłaszanie przełożonemu ewentualnych trudności w wykonywaniu powierzonych zadań.
-
Współpraca z wszystkimi stanowiskami oraz organami Spółdzielni.
-
Fachowe i terminowe załatwianie spraw zgodnie z kompetencjami, w zakresie ustalonego zakresu czynności oraz wyznaczonych przez przełożonego zadań.
-
Zachowanie tajemnicy służbowej.
-
Ochrona danych osobowych, którymi dysponuje Spółdzielnia.
PODSTAWOWE ZADANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
§ 13
PION PREZESA ZARZĄDU
-
Stanowisko d/s kadr, sekretariatu i spraw samorządowych ponosi odpowiedzialność za:
-
prawidłową ewidencję, przechowywanie, obieg, wysyłanie i przyjmowanie korespondencji, wydawnictw i faktur zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przepisami biurowymi i pocztowymi w wymaganych terminach,
-
wykonywanie prac techniczno – manipulacyjnych związanych z wytwarzaniem lub reprodukcją dokumentów,
-
prawidłowe zabezpieczenie powierzonych pism i dokumentów,
-
wszelkie pozostałe czynności związane z administracyjno – biurową i reprezentacyjną obsługą sekretariatu,
-
opracowywanie projektów struktury i regulaminu organizacyjnego Spółdzielni,
-
opracowywanie projektów wewnętrznych Spółdzielni o charakterze organizacyjno - prawnym, jak: instrukcje, regulaminy, zarządzenia Prezesa Spółdzielni, które zostały zlecone do opracowania przez Zarząd, ich ewidencja, rozdział i bieżąca aktualizacja,
-
kompletowanie i przechowywanie aktów wewnętrznych Spółdzielni,
-
bieżąca współpraca z Kancelarią radcy prawnego,
-
ustalanie tekstów pieczątek, szyldów i wywieszek zgodnie z obowiązującymi nazwami stanowisk i komórek organizacyjnych Spółdzielni,
-
obsługę organów Spółdzielni:
-
przygotowanie pod względem organizacyjnym Walnych Zgromadzeń Członków Spółdzielni, gromadzenie protokołów, rozsyłanie wniosków i postulatów – stosownie do decyzji Zarządu – do załatwienia przez komórki i stanowiska, bądź też ustosunkowanie się przez właściwe instytucje zewnętrzne,
-
protokołowanie posiedzeń organów Spółdzielni przekazywanie jego decyzji do wykonania komórkom i stanowiskom Spółdzielni, instytucjom zewnętrznym, prowadzenie rejestru uchwał,
-
dobór kandydatów do pracy, załatwianie spraw osobowych związanych z zatrudnieniem pracowników, zmianę stanowisk pracy lub wynagrodzenia oraz rozwiązania stosunku pracy,
-
powiadamiania właściwych komórek organizacyjnych o przysługujących pracownikowi uprawnieniach wynikających ze stosunku pracy w celu ich realizacji,
-
załatwianie spraw dotyczących przyznania pracownikowi emerytury lub renty,
-
współdziałanie z kierownikami komórek organizacyjnych w zakresie podnoszenia kwalifikacji przez pracowników,
-
prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem zakładowym funduszem socjalnym i mieszkaniowym, a w szczególności:
-
opracowywanie projektów zasad przyznawania pracownikom pomocy z tych funduszy w odpowiednich regulaminach,
-
rozpoznanie potrzeb pracowników, emerytów i rencistów,
-
sprawowanie obsługi administracyjno – technicznej funduszu socjalnego i mieszkaniowego,
-
opracowywanie projektów regulaminów i innych unormowań wewnętrznych dotyczących porządku i dyscypliny pracy /regulamin pracy/ oraz zasad wynagradzania,
-
przeprowadzanie kontroli i załatwianie spraw związanych z przestrzeganiem obowiązującego w Spółdzielni porządku i dyscypliny pracy /wykorzystanie czasu pracy, zwolnienia od pracy, opracowywanie i realizowanie planów urlopów, kary za naruszenia obowiązków pracowniczych i inne/,
-
współdziałanie z zakładowymi organizacjami związkowymi w zakresie ustalonym przez prezesa Spółdzielni,
-
kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących spraw pracowniczych.
-
aktualizację danych Spółdzielni w Krajowym Rejestrze Sądowym,
2. Stanowisko ds. członkowsko-mieszkaniowych i odrębnej własności.
Do obowiązków należy:
-
załatwia sprawy związane z członkostwem Spółdzielni tzn. przyjmowaniem członków i ustaniem członkostwa /wystąpienie członka ze Spółdzielni, wykluczenie, wykreślenie lub skreślenie z rejestru członków/,
-
załatwia sprawy zawarcia stosownych umów wolnych lokali mieszkalnych oraz roszczenia o przydział związane z pochodnym nabyciem prawa do lokalu mieszkalnego lub garażu,
-
przygotowuje umowy najmu wolnych lokali mieszkalnych,
-
wystawia stosowne zaświadczenia członkom dotyczące członkostwa lub prawa do lokalu mieszkalnego,
-
wystawia dokumenty stwierdzające nabycie prawa do lokalu mieszkalnego /lokatorskie, własnościowe, odrębna własność lokalu mieszkalnego oraz nabycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu użytkowego/,
-
prowadzi rejestry:
-
członków Spółdzielni,
-
zaświadczeń dotyczących lokali mieszkalnych,
-
lokali, dla których zostały założone oddzielne księgi wieczyste z odnotowaniem obciążeń hipotecznych,
-
gruntów.
-
rozlicza wkłady mieszkaniowe i budowlane udziały,
-
kompletuje dokumenty członkowskie i różną korespondencję dotyczącą lokali.
-
musi posiadać znajomość niezbędnych przepisów prawnych / m.in. Prawo spółdzielcze, Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych, Statut SM im. St. Staszica w Hrubieszowie i odpowiednich regulaminów/
-
ściśle współpracuje z Kancelarią radcy prawnego, rzeczoznawcami majątkowymi oraz działem finansowym oraz administracją.
-
przygotowuje i prowadzi niezbędną dokumentację w zakresie wyodrębnienia lokali zgodnie z Ustawą o Spółdzielniach Mieszkaniowych z dnia 15 grudnia 2000 roku z późn. zm. oraz innych Ustaw,
-
prowadzi rejestr gospodarki lokalami użytkowymi, garażami oraz najemcami gruntów,
-
organizuje przetargi na najem lub w inny sposób pozyskuje najemców lokali użytkowych,
-
przygotowuje projekty umów najmu, aneksy i wystawia faktury dla lokali użytkowych będących własnością Spółdzielni, z tytułu dzierżawy gruntów, najmu pomieszczeń przynależnych i innych,
-
gromadzi i archiwizuje dokumentację związaną z przetargami,
-
uczestniczy w protokolarnym zdawaniu lub przejmowaniu tych lokali,
-
dba o dokumenty członkowskie znajdujące się w archiwum,
-
prowadzi na bieżąco stronę internetową HSM.
3. Stanowiko d/s BHP i p.poż
Do obowiązków należy:
-
odpowiada za stan sanitarno – porządkowy,
-
nadzór nad właściwym prowadzeniem dokumentacji oraz wyposażenie wszystkich pracowników w odzież roboczą i środki czystości osobistej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
-
udział w przeglądach stanu technicznego zasobów mieszkaniowych, lokali użytkowych, placów zabaw oraz towarzyszącej infrastruktury,
-
wyposażanie w podręczne apteczki,
-
wykonywanie obowiązków określonych w odpowiednich przepisach prawnych w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy,
-
realizację ochrony przeciwpożarowej na terenie Spółdzielni.
4. Inspektor ds. technicznych oraz termomodernizacji zobowiązany jest do:
-
udziału w przeglądach technicznych zasobów mieszkaniowych,
-
udziału w opracowaniu planów rzeczowo – finansowych remontów budynków,
-
udziału w pracach komisji przetargowej, komisjach do załatwiania interwencji mieszkańców, sporządzania protokołów,
-
udziału w odbiorach robót od firm zewnętrznych,
-
przygotowania zleceń i umów, nadzoru prac remontowych, sprawdzania kosztorysów wstępnych, przedmiarów, kosztorysów po wykonawczych i faktur,
-
interwencji w związku ze zgłoszeniami lokatorów,
-
współpraca z organami i poszczególnymi działami Spółdzielni i Kancelarią prawną,
-
uczestnictwa w komisjach ds. przejmowania i przekazywania lokali mieszkalnych i użytkowych, sporządzanie kosztorysów prac remontowych zwalnianych lokali, sporządzanie protokołów i innych dokumentów stanowiących podstawę do rozliczeń finansowych w tych sprawach,
-
pracy w Wewnętrznej komisji szacunkowo – likwidacyjnej Spółdzielni,
-
śledzenia nowych metod w robotach remontowych,
-
bieżącego prowadzenia dokumentacji przewodów kominowo – wentylacyjnych, realizacji zaleceń kominiarskich, zlecenia prac związanych z usuwaniem usterek przewodów kominowych, nadzór nad przeglądami kominiarskimi i związaną z tym dokumentacją.
-
rozpatrywania roszczeń finansowych /rzeczowych/ użytkowników lokali mieszkalnych i użytkowych z tytułu usterek budowlanych oraz zaistniałych szkód, za które ponosi odpowiedzialność Spółdzielnia,
-
prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zadań planowych, wykonywania bieżącego nadzoru budowlanego, analizowania kosztorysów, korygowania błędów merytoryczno – rachunkowych w kosztorysach i fakturach, dokonywania odbiorów wykonywanych prac, reagowania na usterki,
-
analizowania kosztów poniesionych na realizację prac remontowych, opracowywania odpowiednich dokumentów sprawozdawczych dla organów statutowych Spółdzielni.
-
Prowadzenie książek obiektów budowlanych.
-
Przestrzega, prowadzi dokumentację w zakresie ustawowych przeglądów budynków i budowli, instalacji odgromowej i elektrycznej, przewodów dymowych i wentylacyjnych zgodnie z Ustawą Prawo budowlane oraz innych przepisów w tym zakresie.
-
Rozlicza termomodernizację budynków w HSM.
-
Przygotowuje dokumentację techniczną do ustanowienia odrębnej własności (do aktów notarialnych).
5. Pracownik ds. SKK ,,Słoneczko"
Do obowiązków należy:
-
Planowanie, sprawozdawczość i dokumentacja działalności społeczno – wychowawczej:
-
opracowanie propozycji do rocznego planu pracy, programów imprez własnych, okolicznościowych, masowych itp.
-
realizacja przyjętych założeń,
-
Prowadzenie bieżącej dokumentacji z prowadzonej działalności w formie opisowej i tabelarycznej.
-
Opracowywanie rocznego planu pracy SKK ,,Słoneczko" na rok następny z uwzględnieniem pracy w poszczególnych miesiącach. Przedstawienie planu finansowania imprez zawartych w planie rocznym z uwzględnieniem środków planowanych na działalność kulturalno – oświatową oraz wynikających z dobrowolnych wpłat. Przedłożenie w/w planu do akceptacji i zatwierdzenia Zarządowi Spółdzielni nie później niż do końca listopada danego roku.
-
Co najmniej miesiąc przed planowaną imprezą przygotowanie i przedstawienie Zarządowi HSM szczegółowego planu imprezy wraz z planem poniesionych kosztów i zabezpieczenia pod względem bezpieczeństwa.
-
Prowadzenie wewnętrznych rozliczeń finansowych działalności SKK ,,Słoneczko”.
-
Pomoc w organizacji pracy i nadzór nad pracą kół zainteresowań.
-
Opieka nad Klubem Seniora.
-
Przeciwdziałanie patologii społecznej poprzez organizowanie spotkań edukacyjnych.
-
Organizowanie imprez masowych dla dzieci i młodzieży w ramach edukacji kulturalno – oświatowych i czynne uczestnictwo w imprezach.
-
Prowadzenie działań zmierzających do uzyskania środków na działalność społeczno – wychowawczą poprzez:
-
organizowanie imprez,
-
poszukiwanie sponsorów.
-
współpraca z instytucjami kulturalno – oświatowymi w organizowaniu imprez na szczeblu miejsko-gminnym, powiatowym, wojewódzkim, centralnym.
-
Reklama działalności społeczno – wychowawczej.
-
Odpowiedzialność za szatę graficzną tablic informacyjnych w Spółdzielni.
-
Odpowiedzialność materialna za powierzone mienie.
-
Nadzór nad kółkami zainteresowań:
-
plastycznym
-
teatralnym
-
brydżowym
-
rytmiczno – ruchowym
-
siłownią.
6. Sprzątaczka.
Do obowiązków należy:
-
Codzienne sprzątanie pomieszczeń biurowych.
-
Mycie okien i drzwi, lamperii w pomieszczeniach oraz drzwi wejściowych.
-
Mycie urządzeń sanitarnych.
-
Pranie firan i zasłon, ścierek.
-
Stałe utrzymanie czystości wyposażenia i urządzeń wszystkich pomieszczeń.
-
Całoroczne utrzymanie w czystości schodów wejściowych do biura ( zimą odśnieżanie, posypywanie piaskiem lub solą przy wystąpieniu gołoledzi.)
-
Wynoszenie śmieci z pomieszczeń biura i SKK Słoneczko.
-
Zgłaszanie zapotrzebowania na środki czystości.
-
Oszczędne gospodarowanie energią elektryczną oraz pobranymi środkami czystości.
-
Zamykanie Biura Spółdzielni i SKK Słoneczko po wykonanej pracy.
-
Przestrzeganie zakazu wstępu osób postronnych do biura po godzinach pracy.
-
Wykonywanie innych zleconych przez Zarząd prac w przypadku wystąpienia takiej potrzeby.
7. Kierownik gospodarki zasobami mieszkaniowymi.
-
w zakresie rozliczenia robót budowlano - montażowych bezpośrednio współpracuje z działem księgowości.
-
dokonuje okresowych i rocznych przeglądów stanu technicznego zasobów mieszkaniowych oraz maszyn i urządzeń i obiektów usługowo produkcyjnych ( warsztat stolarski, ślusarki, kotłownie itp.) pod względem technicznym i obowiązujących przepisów w tym zakresie.
-
sporządza protokoły z dokonanych przeglądów.
-
na podstawie przeprowadzonych przeglądów sporządza roczne plany remontów z ustaleniem zakresu robót, ilości materiałów i kosztów.
-
nadzoruje wykonanie prac, zużycie materiału i rozliczenia kosztów.
-
prowadzi i załatwia sprawy związane ze zgłoszeniem usterek budowlanych wad w budynkach oraz ich usuwanie.
-
Prowadzi dokumentację dotyczącą remontów i konserwacji budynków zgodnie z obwiązującymi przepisami i instrukcją obiegu dokumentów.
-
zatwierdza dokumenty dotyczące wydania materiałów na potrzeby remontowe i usuwanie usterek.
-
nadzoruje sporządzanie faktur za wykonane remonty i usługi GZM.
-
utrzymuje współpracę z organami samorządowymi Rday Nadzorczej, Zarządu i Komitetami blokowymi w zakresie należytego utrzymania zasobów mieszkaniowych pod względem technicznym.
-
określa i opracowuje zakresy i ilości robót i prac przewidzianych do wykonania w okresach miesięcznych przez poszczególnych pracowników dla celów premiowania oraz sporządzania miesięcznych wniosków premiowych.
-
współpracuje z działem finansowo- księgowym w zakresie opracowania planów finansowych gospodarki zasobami mieszkaniowymi.
-
sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą magazynów, stanu zapasów materiałowych oraz kieruje zakupami materiałowymi do wykonania remontów, usług.
-
ustala kolejność i terminowość wykonanych prac remontowych.
-
wprowadza racjonalną organizację pracy na stanowiskach robotniczych i ją kontroluje.
-
analizuje wykorzystanie czasu pracy przez podległych pracowników czuwa by zadania te wykonywane były terminowo, dobrze jakościowo i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
organizuje pracę na podległych stanowiskach pracy w sposób zapewniający bezpieczne i higieniczne warunki pracy.
-
zabezpiecza przestrzeganie na stanowiskach pracy przepisów i zasad bhp, wydaje polecenia usuwania uchybień, w tym zakresie oraz kontroluje wykonanie tych poleceń.
-
zabezpiecza wykonanie zarządzeń i zaleceń wydanych przez organy kontrolne nad warunkami pracy.
-
organizuje stanowiska pracy zgodnie z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy.
-
zapewnia pracownikom odzież ochronną i sprzęt ochrony osobistej oraz dopilnuje aby środki te były stosowane zgodnie z przeznaczeniem.
-
organizuje, przygotowuje i prowadzi pracę w sposób zabezpieczający przed wypadkami przy pracy, chorobami zawodowymi i schorzeniami związanymi z warunkami środowiska pracy.
-
zapewnia bezpieczny i higieniczny stan pomieszczeń pracy i wyposażenia technicznego.
-
zapewnia przestrzeganie przez pracowników przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
-
prowadzi szkolenia na stanowisku pracy podległych pracowników zgodnie z opracowanymi i zatwierdzonymi programami instruktażu.
-
kontroluje i nadzoruje rozliczenia czasu pracy pracowników i rzetelność sporządzonych dokumentów oraz przestrzeganie przepisów o czasie pracy.
-
nadzór nad pracą kotłowni gazowej.
-
opracowuje zakresy czynności i odpowiedzialności i uprawnień podległym pracownikom.
-
składa sprawozdanie z zakresu robót remontowych i realizacji planu remontów i konserwacji Zarządowi HSM.
-
nadzoruje nad prawidłowym wykorzystaniem środków transportowych.
-
nadzoruje nad remontami pojazdów i ich rozliczeniem.
-
zapewnia pełne i racjonalne wykorzystanie środków transportowych oraz przekłada wnioski w tym zakresie.
-
przyjmuje interesantów w sprawach związanych z działalnością GZM.
-
kieruje i koordynuje pracą działu GZM.
-
występuje do Zarządu z wnioskami w sprawie przyjmowania, awansowania, nagradzania, karania i zwalniania podległych sobie pracowników.
-
dokonuje okresowych ocen podległych pracowników oraz sporządza projekty opinii o tych pracownikach.
-
opracowuje plan urlopów i po zatwierdzeniu przestrzega ich realizację zgodnie z przepisami kodeksu pracy.
-
Odpowiada za rozliczenie czasu pracy podległych pracowników, rzetelności sporządzonych dokumentów i przestrzeganie przepisów o czasie pracy.
-
Odpowiada za przestrzeganie przez pracowników dyscypliny pracy, przepisów bhp i p. poż. oraz tajemnicy służbowej i państwowej.
-
za gruntowną znajomość zagadnień związanych z zajmowanym stanowiskiem oraz przepisów ogólnych i wewnętrznych.
-
jeżeli pracownik nie wykona lub nienależycie wykona obowiązki pracownicze ze swojej winy i wyrządzi tym samym szkodę Sp-ni, ponosi za to odpowiedzialność materialną zgodnie z przepisami art.114 KP.
-
stwierdzanie pod względem merytorycznym celowości wykonanych usług, zakupu materiałów, dostawy sprzętu itp.
-
sporządza umowy na roboty remontowo-budowlane, inwestycyjne, sprzątania klatek schodowych i inne w zakresie działalności GZM,
-
uczestniczy w posiedzeniach Zarządu w sprawach dotyczących działalności GZM,
-
składa według potrzeb Zarządu sprawozdania z bieżącej działalności,
-
prowadzi kontrolkę wyjść służbowych i prywatnych podległych pracowników,
-
współpracuje z Kancelarią prawną.
8. Administratorzy osiedla, podlegają bezpośrednio Kierownikowi GZM i odpowiadają za:
-
obsługę centrali telefonicznej,
-
obsługę kserokopiarki
-
zgłaszanie konieczności konserwacji powyższych urządzeń,
-
nadzór i rozliczanie wykorzystania papieru i sprzętu,
-
nadzór i organizację pracy podległych pracowników,
-
oznakowanie budynków stosownymi tablicami z nazwą ulicy, numerem posesji i wyszczególnieniem zarządcy,
-
utrzymanie aktualnych tablic informacyjnych na klatkach schodowych,
-
rozprowadzenie wśród mieszkańców wszelkich dokumentów, co do których polecenia otrzymuje z Zarządu Spółdzielni,
-
dbałość o dobry stan sanitarno-porządkowy budynków oraz ich stan techniczny w zakresie drobnych napraw, o estetykę terenów zielonych – zlecanie w tym względzie prac firmom zewnętrznym,
-
obsługę lokatorów na interwencje osobiste, telefoniczne i pisemne wraz z prowadzeniem zeszytu zgłoszeń, archiwum pism,
-
prowadzenie książek meldunkowych, ewidencji budynków mieszkalnych i kart SPGM,
-
prowadzenie postępowań wyjaśniających o naruszenie regulaminu porządku domowego, sporządzanie wniosków do kolegium ds. wykroczeń o ukaranie, bądź wniosków o pozbawienie członkostwa w Spółdzielni,
-
przekazywanie informacji dotyczących zmiany użytkownika do działu członkowsko – rozliczeniowego i do działu czynszów,
-
współpracę z Policją w przypadkach konieczności wejścia w jej asyście do mieszkania oraz w celu zapewnienia bezpieczeństwa publicznego mieszkańców oraz Strażą Miejską,
-
sprawy związane ze zmianą użytkowników lokali mieszkalnych, tj. za odbiór lokalu zwalnianego i przekazanie lokalu nowemu użytkownikowi,
-
udział w statutowych formach działania Spółdzielni, w szczególności w Walnym Zgromadzeniu i zebraniach komitetów blokowych,
-
poprawne przygotowanie umów o świadczenie usług komunalno – mieszkaniowych, wyegzekwowania ich od zleceniobiorców i rozliczenie,
-
przeprowadzanie dezynfekcji, dezynsekcji i deratyzacji stosownie do potrzeb lub zarządzeń państwowych organów sanitarnych.
-
administrowanie budynkiem biurowym i lokalami wykorzystywanymi na potrzeby własne Spółdzielni, utrzymywanie ich w należytym stanie technicznym i sanitarnym, zabezpieczenie ich przed zagrożeniem pożarowym i przed wstępem osób nieupoważnionych, zwłaszcza po godzinach pracy,
-
prowadzenie kompleksowo wszystkich spraw związanych z zapewnieniem i utrzymaniem właściwego stanu technicznego obiektów budowlanych i urządzeń technicznych znajdujących się w zasobach Spółdzielni, celem bezawaryjnej ich eksploatacji.
-
prawidłowe wynajmowanie obiektów i pomieszczeń znajdujących się w zasobach Spółdzielni,
-
załatwianie wszystkich spraw administracyjnych występujących w codziennej działalności,
-
współpracę ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi Sp-ni oraz z dostawcami mediów : energetycznych, energii elektrycznej, wody i odprowadzania ścieków, telefonów oraz z najemcami budynków i obiektów,
-
prowadzenie dokumentacji zapewniającej właściwą organizację pracy na swoim stanowisku,
-
prowadzenie i załatwianie korespondencji zgodnie z posiadanymi w tym zakresie kompetencjami,
-
udział w komisjach typowania robót remontowych, przeglądach stanu technicznego obiektów budowlanych oraz udział w komisjach odbiorów wykonanych robót
-
nadzór merytoryczny i techniczny nad prowadzonymi robotami remontowymi,
-
rozliczanie zużycia mediów: woda i ścieki, centralnego ogrzewania, energii elektrycznej; rozliczanie rozmów telefonicznych, prowadzonych przez abonentów,
-
prowadzenie rejestru najemców,
-
pozyskiwanie najemców na zwolnione lokale,
-
protokolarne przejmowanie i przekazywanie wynajmowanych obiektów i budynków oraz udział w negocjacjach dotyczących najmu.
-
stwierdzanie pod względem merytorycznym celowości wykonanych usług, zakupu materiałów, dostawy sprzętu itp.
-
dokonują podziału, prowadzą ewidencję kosztów na poszczególne nieruchomości i przekazują co miesiąc do działu finansowego.
9. Gospodarze posesji – podlegają bezpośrednio administratorom, odpowiadają za:
-
dbanie o czystość powierzonych opiece posesji,
-
dbałość o estetykę i utrzymanie zieleni,
-
utrzymanie chodników w odpowiednim stanie wykonując prace w zależności od pory roku, w okresie letnim zamiatanie, w okresie zimowym odśnieżanie i likwidacja skutków gołoledzi.
-
zgłaszanie w dziale administracji wszelkich zaobserwowanych nieprawidłowości, awarii i usterek.
10. Majstrowie (elektryków i budowlany) podlegają bezpośrednio Kierownikowi GZM.
Do obowiązków Majstrów GZM należy:
-
prowadzenie eksploatacji instalacji i urządzeń energetycznych w zasobach Spółdzielni:
-
zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo budowlane oraz przepisami szczegółowymi do w/w ustawy, Polskimi Normami i aktualną wiedzą techniczną;
-
eksploatację tych urządzeń za pośrednictwem osób posiadających wymagane kwalifikacje zawodowe wymienione w przepisach szczegółowych;
-
nadzoruje prawidłowość eksploatacji instalacji i urządzeń energetycznych oraz wykonawstwo robót na tych instalacjach zgodnie z obowiązującymi przepisami wymienionymi w pkt „a”,
-
dokonuje zakupów niezbędnych materiałów do prac remontowo-konserwacyjnych.
-
nadzór nad systematycznymi przeglądami, zabiegami konserwacyjno – remontowymi oraz innymi czynnościami techniczno – organizacyjnymi,
-
zbiera, aktualizuje i przechowuje dokumentację techniczną obiektów budowlanych i terenowych,
-
przygotowuje dane wyjściowe do planów remontowo- konserwacyjnych oraz opracowuje okresowe sprawozdania z realizacji planu rzeczowo – finansowego,
-
przeprowadza okresowe kontrole obiektów budowlanych, instalacji oraz urządzeń zgodnie z wymogami przepisów Prawa budowlanego, innymi ustaleniami lub nakazami /normami/, ewidencjonuje i dokumentuje te czynności a także usuwa stwierdzone nieprawidłowości,
-
uczestnictwo w komisjach przetargowych, odbiorach i przeglądach technicznych budynków oraz komisjach do załatwiania interwencji członków Spółdzielni,
-
udział w przeglądach stanu technicznego zasobów mieszkaniowych i lokali użytkowych,
-
opracowywanie planów rzeczowo- finansowych remontów budynków,
-
nadzór nad realizacją zatwierdzonego planu remontów budynków oraz instalacji wod. – kan. – i C.O., a także prowadzenie remontów instalacji elektrycznych w oparciu o wyłonionych w drodze przetargu wykonawców,
-
przedkładanie zleceń, umów i faktur Zarządowi do akceptacji,
-
zatwierdzanie kosztorysów wstępnych, przedmiarów, kosztorysów powykonawczych w zakresie posiadanych uprawnień,
-
przygotowanie analiz technicznych, co do kierunków zamierzeń remontowych oraz efektów rzeczowych i ekonomicznych, uzyskanych w wyniku dotychczasowej działalności remontowej,
-
udział w statutowych formach działania Spółdzielni.
-
współpraca z wszystkimi działami Spółdzielni w zakresie remontów, napraw i komisji powoływanych na interwencję lokatora oraz zakresie planowania finansowego, rzeczowego i fakturowania robót,
-
dokonuje podziału, prowadzi ewidencję kosztów na poszczególne nieruchomości i przekazuje co miesiąc do działu finansowego.
-
Prowadzą magazyny materiałów niezbędnych do przeprowadzenia remontów i konserwacji.
11. Majster budowlany, podlega bezpośrednio Kierownikowi działu GZM, zobowiązany jest do:
-
nadzoru, organizacji i rozliczania z wykonanej pracy podległych pracowników, uczestnictwa w pracach komisji powołanych do oceny stanu technicznego mieszkań oraz do załatwiania interwencji lokatorów, w szczególności na okoliczność awarii wod.–kan. – gaz i c.o., sporządzanie protokołów i wniosków co do sposobu załatwienia sprawy,
-
udziału w przeglądach technicznych zasobów mieszkaniowych i lokali użytkowych,
-
udziału w pracach komisji przetargowej,
-
realizacji zatwierdzonego planu remontów instalacji wod. – kan. – c.o. w oparciu o wyłonionych w drodze przetargu wykonawców,
-
przygotowania zleceń i umów, nadzór prac remontowych, sporządzanie kosztorysów wstępnych i powykonawczych, przedmiarów oraz faktur w zakresie posiadanych uprawnień,
-
załatwiania na bieżąco prac związanych z eksploatacją budynków,
-
opracowania sprawozdań rzeczowo – finansowych z wykonania wg potrzeb przełożonych.
-
nadzór, organizację i rozliczanie z wykonanej pracy podległych pracowników,
-
nadzór nad sprawnością techniczną i eksploatacyjną budynków będących własnością Spółdzielni,
-
przestrzeganie okresowych przeglądów w terminach zgodnie z obowiązującymi przepisami i odnotowanie tych czynności w książce konserwacji,
-
nadzór nad bieżącym usuwaniem usterek, interwencji lokatorów,
-
współpracę z organami państwowymi wymienionymi w Ustawie Prawo Budowlane i odnośnymi organami wymienionymi w przepisach szczególnych do w/w ustawy,
-
nadzór nad poprawnością zleceń i umów, nadzór prac remontowych i konserwacyjnych, kosztorysów oraz faktur w zakresie posiadanych uprawnień.
-
utrzymanie sprawności technicznej i eksploatacyjnej instalacji wod. –kan. –gaz –c.o. w budynkach Spółdzielni,
-
prawidłowe funkcjonowanie instalacji wod. –kan. –gaz –c.o. w budynkach Spółdzielni,
-
bieżące załatwianie interwencji lokatorów.
-
Dokonuje podziału i prowadzi ewidencję kosztów na poszczególne nieruchomości i przekazuje co miesiąc do działu finansowego.
12. Elektryk podlega bezpośrednio Majstrowi elektryków.
Do obowiązków należy:
-
utrzymanie sprawności technicznej i eksploatacyjnej instalacji elektrycznych i osprzętu w budynkach Spółdzielni,
-
przegląd i konserwacja instalacji oświetleniowej i odgromowej,
-
odpowiedzialność za prawidłową gospodarkę elektryczną,
-
bieżąca obsługa zgłoszeń lokatorów.
-
prowadzi kontrolkę czasu pracy oraz wykonanych czynności.
13. Hydraulicy podlegają bezpośrednio Majstrowi budowlanemu.
Do obowiązków należy:
-
Stałe utrzymanie, nadzorowanie urządzeń wodno - kanalizacyjnych i centralnego ogrzewania w zasobach HSM.
-
Nadzór nad utrzymaniem urządzeń centralnego ogrzewania w okresie grzewczym.
-
Wykonywanie usług konserwacyjnych i naprawczych w lokalach mieszkalnych i użytkowych HSM.
-
Prowadzenie kontrolki czasu pracy oraz wykonanych czynności.
14. Robotnicy – stolarz, blacharz, kominiarz, kierowca, betoniarz, malarz, robotnik budowlany podlega bezpośrednio Majstrowi budowlanemu.
Do obowiązków należy:
-
utrzymanie w sprawności technicznej stolarki okiennej, drzwiowej, bram, w zasobach Spółdzielni, jak również budynku administracyjnego,
-
naprawa pojemników na śmiecie, śmietniczek osiedlowych,
-
utrzymanie w należytym stanie przewodów wentylacyjnych oraz dokonywanie okresowych kontroli,
-
utrzymywanie w należytym stanie pojazdu samochodowego, dokonywanie okresowych kontroli stanu technicznego pojazdu,
-
wykonywanie różnego typu prac remontowo – konserwatorskich, posadzek, płyt betonowych, ścian itp.
-
współpracę z administratorami oraz magazynierem i konserwatorem – ślusarzem,
-
bieżące załatwianie interwencji lokatorów,
-
prowadzenie kontrolki czasu pracy oraz wykonanych czynności,
-
inne czynności zlecone przez przełożonych.
§ 14
PION ZASTĘPCY PREZESA
1. Główny Księgowy podlega Zastępcy Prezesa – do obowiązków należy:
-
współpraca ze wszystkimi komórkami oraz instruuje w zakresie sporządzania dokumentów stanowiących podstawę księgowania.
-
koordynacja wszelkich prac w dziale księgowości.
-
ustalanie planów urlopów działu księgowego z równoczesnym ustalaniem zastępstw w okresie nieobecności.
-
Nadzór nad sporządzani rozliczeń następujących funduszy i podatków:
-
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych,
-
fundusz remontowy,
-
podatek od nieruchomości.
-
-
dekretowanie, faktur, rachunków, dowodów bankowych.
-
nadzór nad rozliczaniem kosztów zakupu, zarządu, ogólnych na poszczególne działalności Spółdzielni w okresach miesięcznych.
-
nadzór i analiza kosztów eksploatacji , co i cw kosztów wykonawstwa własnego.
-
kompletowanie informacji niezbędnych do comiesięcznej sprawozdawczości statystycznej oraz do wszelkiego rodzaju analiz wewnętrznych.
-
przeprowadzanie kontroli wewnętrznych w zakresie legalności, rzetelności i prawidłowości dokumentów operacji gospodarczych.
-
opracowanie planów ekonomiczno-finansowych Spółdzielni w oparciu o Statut Spółdzielni oraz Regulaminy i Uchwały zatwierdzone przez organy samorządowe Spółdzielni oraz Uchwały Rady Miasta w zakresie opłat za dostarczenie wody i odprowadzenie ścieków, wywozu nieczystości, opłat i podatków za wieczyste użytkowanie i od nieruchomości, taryf w zakresie energii cieplnej do ZEC dla potrzeb c.o. i c.c.w., taryf w zakresie energii elektrycznej do Korporacji Energetycznej dla potrzeb oświetlenia administracyjnego,
-
opracowuje niezbędne Regulaminy w zakresie rozliczenia dostarczanych mediów w oparciu o aktualne przepisy,
-
znajomość przepisów i zagadnień występujących w zakresie księgowości HSM.
-
podnoszenie swoich kwalifikacji ogólnych i zawodowych dla lepszego wykonania poszczególnych zadań.
-
stały nadzór nad pracą podległych pracowników, pomoc doradcza i instruktażowa.
-
przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów bhp i p. poż. Informowanie Zarządu o sprawach problemowych.
-
prawidłowo przechowywanie ksiąg, kartotek, dokumentów księgowych oraz utrzymanie porządku w dokumentacji bieżącej i archiwum.
-
ustalanie aktualizowanie zakresów czynności dla podległych pracowników.
-
dbanie o prawidłowe stosunki międzyludzkie w podległej komórce organizacyjnej.
-
powiadamianie Zarządu w uzasadnionych przypadkach o zauważonych nieprawidłowościach.
-
terminowe, należyte i zgodne z obowiązującymi przepisami wykonywanie zadań stojących przed działem finansowo-księgowym.
-
równomierne i zgodne z kwalifikacjami podział pracy miedzy pracowników w dziale finansowo-księgowym.
-
nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy, instrukcji bhp i p. poż. oraz zachowania tajemnicy służbowej.
-
stwierdzanie pod względem merytorycznym celowości wykonanych usług, zakupu materiałów, dostawy sprzętu itp.
2. Inspektorzy ds. finansowo-księgowych tworzą Dział finansowy, który podlega Głównemu księgowemu
Do obowiązków inspektorów ds. finansowo-księgowych należy:
-
bieżące księgowanie faktur, rachunków, wyciągów bankowych i innych dokumentów księgowych;
-
współpraca z innymi działami i pracownikami na samodzielnych stanowiskach;
-
naliczanie opłat czynszowych dla lokali mieszkalnych i użytkowych;
-
wystawianie faktur VAT;
-
prowadzenie korespondencji z członkami i najemcami;
-
miesięczna analiza i uzgadnianie obrotów i sald kont analitycznych i syntetycznym;
-
rozliczanie inwentaryzacji składników majątku, środków trwałych oraz ustalenie różnic;
-
sporządzanie rozdzielników materiałowych,
-
kwartalne uzgadnianie ewidencji ilościowo – wartościowej z ewidencją ilościową magazynu;
-
sporządzanie przelewów i pilnowanie terminów płatności;
-
sporządzanie rozliczeń zimnej wody i odprowadzania ścieków, ciepłej wody, centralnego ogrzewania, energii elektrycznej;
-
rejestracja faktur, sprawdzanie ich pod względem merytorycznym i rachunkowym,
-
prowadzenie i analiza kartotek wynagrodzeń, zasiłków chorobowych;
-
wyliczanie wynagrodzeń i sporządzanie list płac z osobowego i bezosobowego funduszu płac;
-
naliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych i rozliczanie z Urzędem Skarbowym;
-
sporządzanie deklaracji ZUS i terminowe przelewanie składek na ubezpieczenia;
-
prowadzenie kartotek dla celów podatkowych i sporządzanie rocznych informacji o dochodach.
-
analiza, przygotowanie dokumentów i sporządzanie deklaracji VAT
-
przygotowanie danych do sprawozdań dla potrzeb Zarządu, Rady Nadzorczej oraz GUS;
-
ewidencja poszczególnych składników kosztowych na nieruchomościach jednobudynkowych w oparciu o dokumentację finansową w rozbiciu na poszczególne składniki kosztów przekazanych przez GZM;
-
kompletowanie dokumentów do spraw spornych i nie zapłaconych z przekazaniem radcy prawnemu w celu skierowania na drogę postępowania sądowego i sporządzanie not księgowych na podstawie otrzymanych od radcy prawnego pozwów i uprawomocnionych wyroków;
-
współpraca z działem członkowskim i Kancelarią radcy prawnego, Kancelariami komorniczymi, Krajowym Rejestrem Długów;
-
składanie miesięcznych sprawozdań Zarządowi o wynikach windykacji;
-
analiza zaległości lokali mieszkalnych i użytkowych oraz zaległości z innych tytułów
-
analiza kont czynszowych;
-
wystawianie upomnień oraz ich analiza;
-
sporządzanie pozwów;
-
uczestnictwo w sprawach sądowych;
-
analiza i dekretacja ściągniętych należności przez komorników.
-
Ewidencja i analiza dokumentów księgowych związanych z kredytami mieszkaniowymi i kredytami z tytułu termomodernizacji
-
Ustalanie wysokości rat kredytowych przypadających do spłaty dla poszczególnych lokatorów
-
Naliczanie oprocentowania kredytów w okresie spłaty dla poszczególnych członków
-
Stała współpraca z bankami.
3. Inspektor Ochrony Danych Osobowych.
Do obowiązków należy:
-
Informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy RODO oraz innych przepisów dot. ochrony danych osobowych, a także doradzanie ww. podmiotom w sprawie ochrony danych osobowych.
-
Monitorowanie przestrzegania RODO oraz innych przepisów dot. ochrony danych osobowych oraz polityki administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty.
-
Na żądanie - udzielanie zleceń co do oceny skutków dla ochrony danych osobowych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z RODO.
-
Współpraca z organem nadzorczym (według obecnego projektu nowej ustawy o ochronie danych osobowych będzie to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
-
Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w RODO oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach.
-
Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz wykonywaniem praw przysługujących im na mocy RODO oraz innych przepisów.
Inspektor Ochrony Danych Osobowych powinien być niezwłocznie włączany we wszystkie sprawy dotyczące ochrony danych osobowych, a administrator oraz podmiot przetwarzający mają obowiązek wspierać IOD w wypełnianiu przez niego ww. zadań, zapewniając mu zasoby niezbędne do ich wykonywania oraz dostęp do danych osobowych i operacji przetwarzania, a także zasoby niezbędne do utrzymania jego fachowej wiedzy.
Inspektor Ochrony Danych Osobowych jest zobowiązany do zachowania tajemnicy lub poufności co do wykonywania swoich zadań - zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Ponadto do obowiązków Inspektora danych osobowych należy:
-
Znajomość przepisów i zagadnień występujących w zakresie ochrony danych osobowych.
-
Podnoszenie swoich kwalifikacji ogólnych i zawodowych dla lepszego wykonania poszczególnych zadań.
-
Przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów bhp i p. poż. Informowanie Prezesa Zarządu o sprawach problemowych.
-
Prawidłowo przechowywanie ksiąg, kartotek, dokumentów dotyczących ochrony danych osobowych oraz utrzymanie porządku w dokumentacji bieżącej i archiwum.
-
Powiadamianie Zarządu w uzasadnionych przypadkach o zauważonych nieprawidłowościach.
informowanie administratora oraz pracowników o obowiązkach spoczywających na nich na mocy Rozporządzenia oraz innych przepisów.
-
Monitorowanie przestrzegania Rozporządzenia oraz innych przepisów Unii i państw członkowskich oraz polityk administratora lub procesora.
-
Szkolenie personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania.
-
Przeprowadzania systematycznych audytów w organizacji, w której został powołany.
-
Udzielania wskazówek administratorowi w przedmiocie wdrożenia odpowiednich i skutecznych środków technicznych jak również organizacyjnych mających zabezpieczyć dane osobowe oraz jak wykazać przestrzeganie prawa przez administratora lub podmiotu przetwarzającego dane w szczególności jeżeli chodzi o identyfikowanie ryzyka związanego z przetwarzaniem, o jego ocenę pod katem źródła, charakteru, prawdopodobieństwa i wagi zagrożenia oraz o najlepsze praktyki pozwalające zminimalizować to ryzyko.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 15
Regulamin niniejszy został zatwierdzony Uchwałą nr 27/2018 Rady Nadzorczej Hrubieszowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej im. St. Staszica w Hrubieszowie z dnia 18 grudnia 2018 r. i wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Z dniem wejścia w życie niniejszego regulaminu traci moc regulamin zatwierdzony Uchwałą Nr 20/2009 Rady Nadzorczej z dnia 18 kwietnia 2009 r.
Sekretarz Rady Nadzorczej Przewodnicząca Rady Nadzorczej
Czesław Podgórski Bogusława Mielniczuk